Çiyager Yoldaş Ve Onun Yol Arkadaşları Yeni Bir Umudun Hakikatini, Devrimin Temellerini Attılar

0
109

Ne olursa olsun son muhteşem olacak.

 

Yıldızlara

koştuğuzaman

Uzunsoluklu olmalı insan

Düşman güler sonra

Dost darılır

Yolcu yolunda gerek

Kurşun hedefi bulmalıdır Türküler yarım kalmasın..

Tarih 2016 mart ayı canlar bedenlere sığmadı.İnsan vücundaki hücreler en vazgeçilmezinden vazgeçerek yüksek iradeye secdeye durdular.Bu bir can pazarı değildi canından usanma hiç değildi Yaşamı uğrunda ölecek kadar çok sevenlerin direnişinin,mücadelesinin türküsüydü.Önderliksiz bir yaşam dayatılan,varlıklarının yok sayılan bir halkın en değerli çocuklarının türküsüydü.Yıl 2016 aylardan Mart  Amed SURDA bir tarih yazıldı. Mart ayında nasıl doğa yeni bir yaşam için canlanmaya duruyorsa SUR direnişinde canlar yeni bir yaşamın temellerini atarak bir devrimin tarihinin temelerini attılar.Evet büyük komutan Agit arkadaşın ardılları olan komutan Çiyager yoldaş ve onun yol arkadaşları yeni bir umudun hakikatini,devrimin temellerini attılar. Bu tarihi direnişin komutanı ÇİYAGER YOLDAŞ;

Evet komutan Çiyager;‘ne olursa olsun sonumuz muhteşem olacak’ dedi. Muhteşem olan şey neydi? Komutan Çiyager yoldaş bunu belirtirken neyi kastetti? Komutan Çiyager yoldaş kimdi, nasıl yaşadı?

Tarihte üç çeşit kişilik vardır. Kimisi vardır ismi doyulduğunda herkesin yüreğine öfke uyandıran lanetler okunan kişiliklerdir.Kimi kişilikler vardır varlığı yokluğu belli olmayan bir süre sonra isminin ve izlerinin unutulduğu insanlar vardır.Kimi insanlarda vardır dünyada bir benzerine ender rastlanan yoldaşlarına yoldaş olmak için canını ortay koyan, hakikati daha yaşarken dahi kendi kişiliklerinde yaşatan kişiliklerdir. Bir halkın geleceğine umut olup  kahramanlar destanlarıyla anılan halk kahramanlarıdır.Evet tarih o kahramanları unutmadı,unutmuyor,unutmayacak.Yaşamları destansı olduğu gibi ismi de her yeni doğan çoçuğa,her yeni savaşçıya konularak bir gider bin geliriz kültürünü kendinden yaşatmıştır. Aslında bazı karakterler kendi ismiyle uyumlu bir şekilde yaşarmış.Bunlardan bir tanesi de Çiyager yoldaşın adı gibi dağ dervişi,gezgini olmasıdır .Buda gösteriyor ki Çiyager yoldaş yaşamıyla dervişane yaşayarak anladıkça oluştu oluştukça özgürleşti.Çünkü Ciyager yoldaş anlayarak yaşayanlardandı

Komutan Çiyager sivil yaşamında da hem kendi ihtiyaçlarını karşılamak için hemde aile ihtiyaçlarından kaynaklı bir çok işte çalışmış, bu işlerde çalışırken hiç bir zaman kendine normal bir işçi gibi yaklaşmamış, gittiği her işten  yeni şeyler öğrenme heyecanını yaşayarak pratik zekasını geliştirme becerileri kazandırmıştır. Yurtsever bir aileden büyümesinden dolayı parti kültüründen doğal bir şekillenme almış, çevresine benzeşmekten çok çevresini etkileyen belirleyici bir şekilde yaşamın öncülüğünü yapmayı kendine misyon biçmiştir.1982 Adana doğumlu olup aslen Batmanlıdır.Kürdistan halk gerçekliğinden kopuk kalmamış her zaman o gerçeklikle büyümüş çevresinde yaşanan olaylardan direnişlerden etkilenerek yaşamıştır. Komutan Çiyager Amed de Dicle üniversitesi matematik bölümünü okuduğu yıllarda mücadeleye en aktif katıldığı yıllar olmuştur.O yıllarda sistemin yarattığı bir öğrenci olarak kendi gerçekliği ile ilgili bir çok çelişkiyi derinden yaşamıştır. Öz ve biçimi kendinde yaratmaya çalışan Komutan Çiyager kendi yönünü Güneşe dönerek Özgürlük mekanlarında mücadele yürütmeyi kendi için bir görev bilmiştir ve 2005 yılında gerillaya katılmıştır.Bu süreçte katılımını güçlendirme derinleştirme temelinde arayışları ve önerileri gelişmiştir. Katılımının, duruşunun her yönüyle fedaice bir duruşa sahip olmasından dolayı hem kendi önerisi hem de yoldaşlarının önerisiyle daha yeni olmasına rağmen Hezen Taybete önerilmiştir. Daha yeni şervan eğitimi bitmeden Hezen Taybete geçmiştir. Burdan aldığı güçlü bir ideolojik-askeri temel devre eğitiminden sonra bir çok çalışma yürütmüştür. İçinde bulunduğu çalışmalara hiç bir zaman sıradan bir katılımı olmamıştır. Her zaman yeniyi yaratan, değişik taktikler ortaya koyan var olanla yetinmeyen bir tarzı esas alarak sürekli çevresinde bulunan yoldaşlarına örnek olmuştur.Bu gün Hezen Taybette yürütülen önemli ve stratejik çalışmaların temeli onun emeğiyle ve katkısıyla atılmıştır. Bu çalışmaları daha da büyütme ve direk düşmanın beyninde yapılanları pratiğe geçirmeyi kendine görev bilmiştir.Önerisini bu kapsamda örgüte sunmuştur. Bu temelde 2011 yılında Bakuri Kurdistana düzenlenmiş burdaki katılımı sürekli azla yetinmeyen sıradan bir katılımı kendine layık görmeyerek, arayışları gelişmiş ve bu arayışlarını örgütsel işleyiş temelinde güçlü bir zemine oturtmaya çalışmıştır.Çiyager yoldaş kuzeyde 2013 yılında bir kış kampındayken, bu süre zarfında ÖNDERLİKLE hiç görüşmenin olmadığı bir süreçte örgüte bir raporunda;”Önderliğimiz üzerinde uygulanan bu soykırım girişimi tüm arkadaşlarda olduğu gibi bende de kin,öfke,intikam duygularını  daha da artırdığını belirtebilirim.Bir halkın Önderine dolaysıyla halkına, tarihsel değerlerine ve ruhumun toplamına karşı yapılan bu şerefsizce yaklaşımlara yine her arkadaşta olduğu gibi bende yanıt vermek istiyorum. Bunun için önümüzdeki sürece göre katılımımın kesinlikle önceki dönem gibi olmayacağının sözünü veriyorum.Komple bir katılımla Devrimci Halk Savaşının zihniyetiyle sürece yaklaşacağımı vurguluyorum.”Bu sözlerde de anlaşıldığı gibi Çiyager yoldaş sürecin hassasiyetlerine göre yaklaşarak kendini sürekli donatmayı esas alarak varlığı yok sayılan bir halkın varlık gerekçemiz olan Önderliksiz bir yaşamı hiçbir zaman kabullenmeyerek  her zaman düşman bilincini kendinde tazelemiş ve bu bilinçle  her zaman Parti saflarında kendi Önderlik ideolojisinde donatarak Devrimci halk savaşında profesyonel gerilla tarzını da kendinde derinleştirmeyi esas almayı amaçlamış bunun için kendine sıradan bir katılım tarzını kabul etmediği gibi çevresine de layık görmediği için gittiği her yerde,her ortamda yaşamdaki canlılığıyla çevresine karşı duyarlılığıyla dikkatleri üzerine hemen çekmiş doğal toplumun nüvelerinin kendinde yaşattığını ispatlayarak toplumsallığı şahsında yaratmıştır.Ayrıca çevresindeki arkadaşlara karşı ilgisi yaşama ayrı bir rengini yansıtmıştır.Çiyager yoldaş sürekli güçlü yoğunlaşmalar kendisinde oluşturmuştur ve bu yoğunlaşmalarını çevresiyle paylaşmayı sevmiştir.Her insan bir evrendir anlayışıyla her yoldaşının düşüncelerini de merak ederek  ve onları dinlemeyi,takip etmeyi kendine esas alarak her evrende bir şeyler öğrenme mütevaziliğini kendinde yaşatmayı bilmiştir.Çiyager yoldaşı çevresinde farklı kılan diğer bir özellik ise kendini sürekli yeniye açık tutarak yeni şeylerin öğrenme heyecanını sürekli yaşadı.Mesela bir yer yapımında sürekli projeleri olan bir arkadaştı ve kendi projelerini gerçekleştirmeyi seviyordu onun için kendini hep çalışmaya öneriyordu tabi ortamda onun projesine karşı daha güçlü bir proje çıktığında kendisini yine  öneriyordu bu sefer bu projenin nasıl sonuçlanacağının merakıyla katılımı esas alıyor ve yeni bir şey öğrenme heyecanıyla çalışmaya katılıyordu.Bu özeliğinden dolayı kendini yaşamın her alanında yer edinerek arkadaş ortamında  çekim merkezi haline gelerek ve herkesin gönlünde taht kurmuştur.

Aynı zamanda kadınla yoldaşlığını doğru temelde ele almaya çalışan bir duruşu kendinde yaratan bir arkadaştı.Aslında kadınla yoldaşlığı özgürlüğe olan inancıyla bağlantılıydı ve Kadınla yaşamayı fedailik hakikatinin bir özü olarak ele alıyordu.Fedailik kendinden çıkmaksa sistemin kişiliklerde yarattığı tüm hastalıklardan arınmaktır.Ancak bu şekilde kadınla ortak bir eş yaşam yakalanabilir deyip kendini o temelde oluşturmaya çalışmıştır.Aynı zamanda Çiyager yoldaşın ilişkilerinde cinsiyet farkı yoktur,bulamazsın da .Çünkü O müthiş canlı ve akışkandı yerinde hiç duramazdı insanlarla sürekli bir düşünce alış-verişi içinde olurdu çok toplumsaldı bunun için yoldaşlık ilişkilerini bir bütün esas alması gereken ilkelerin başında yer alıyordu yoldaşlığın zayıfladığı bir ortamda yaşayamazdı ve kendiside yoldaşlık ilişkilerinin gerekliliklerini o ruhu kendinde oluşturmayı esas almıştır.Yani onunla çalışmak,yaşamak,yoldaş olmak türkü tadında bir şeydi. Aslında Çiyager yoldaş şahadetinden ve direnişinden önce yaşamıyla  da gönüllere taht kurmuş bir yoldaştı.Onun yokluğu ortamda hemen fark edilirdi bu da onun yaşamdaki belirleyiciliğini daha o zaman da duruşuyla , karakteriyle ortaya koymuştur.

SUR direnişinin yaşandığı  tarihte Erdoğan hükümeti Kürt halkı üzerinde nice katliamlar yaşatırken REBER APO’nun üzerinde tecrit daha da derinleştirilirken ve Kürt halkına, militanlarına,Önderliksiz bir yaşamı dayatarak onlara cehennemi yaşattırması tabi Kürt militanları ve fedaileri de (Zınar,Doğa,Eylem,Dirok,Xebat, Mahir Serbest,…daha bir çokları) bu süreçte düşmana cehennemi yaşattırarak bütün zalimleri rahat bırakmayacaklardı.Çiyager yoldaş yaşamında nasıl ki olmazı kabullenmediği gibi savaşta da olmaz diye bir şey yoktur felsefesiyle her zaman hareket etti.Büyük komutanların dediği gibi ya yol bulacaksın ya da yol yapacaksın tarzıyla gerilla savaşında halk devrimini halkla buluşturma inşasını SURDA temelini atma, başlatma inancıyla beyinlerdeki bütün olmazları yıkarak ne olursa olsun sonu muhteşem olacak inancıyla mücadelesini gerçekleştirdi.Bu Sur mücadelesiyle parti tarihimizde ilk eylem ilk mermiden sonra Önder APO’nun eleştirilerine bir öz eleştiri olarak yeni bir savaşın yeni bir mücadelenin tarihini başlatarak Komutan Agit arkadaşın ardılı olma layıkıyla günümüz Agitlerin takipçisi olmayı kendine hedef bilerek YPS savaşının Agit komutanı sıfatını unvanını almıştır.Aynı toprakların ve diyarların Agit komutanları süreçler doğuracağı gibi Büyük komutan Agit arkadaşın ardılı olan komutan Çiyager yoldaş da Batmanın baş eğmeyen fedai komutan rolünü oynayarak tarihe muhteşem zamanların direniş ruhunu yazmıştır.Bütün yaşamışlığıyla Çiyager yoldaş hem Kürt halkı açısından hem de  Kürt hareketi açısından yeni başlangıçlar yaratmış tarihten günümüze kadar gelen köle Kürt yerine direnişçi Kürt kadının erkeğinin umutlarını bir kez daha amca bağlılığının kusursuzluğunu ortaya koymuştur.

Mücadele Arkadaşı

Kaynak: https://yps-online.org/tr/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here